E-MAIL MARKETING
Hvorfor du bør satse på e-mails

E-mail marketing er stadig den mest effektive kanal til at opnå høje åbningsrater, klikrater og konverteringer.

E-mail marketing øger omsætning og relationer

E-mail marketing øger omsætning og skaber langvarige kunderelationer. Sådan er det stadig. E-mail marketing er en af de ældste discipliner inden for digital marketing. Men langt fra forældet, tværtimod. Som virksomhedsejer har du svært ved at komme udenom e-mail marketing, hvis du har ambitioner om at øge omsætning og skabe vækst.

Jeg har arbejdet med e-mail marketing siden 2007, hvor jeg søsatte det første nyhedsbrev “Ugens Wupti” hos wupti.com. Siden tæller en lang række e-mail marketingprojekter som implementering, optimering med content marketingstrategi, segmentering og automatisering lige fra velkomstflows til winback campaigns hos B4Restore, Altibox Danmark, Røsfeld og Toldstyrelsen.

Jeg er glad og stolt over at have været med til gang på gang at bevise, at virksomheder og organisationer kan nå fremragende resultater med e-mail marketing med den helt rigtige strategi. Og ikke mindst at opnå at komme tættere på målgruppen og opretholde langvarige kunderelationer, du ikke nærmer dig ved andre kanaler.

Hvad du kan opnå med e-mail marketing

Som virksomhedsejer kan du løfte din virksomhed til nye højder med e-mail marketing.

Jeg har erfaringer med, at din virksomhed med e-mail marketing kan opnå:

  • Øget kendskabsgrad til produkter og ydelser
  • Gode kunderelationer
  • 1-1 kommunikation med personlig markedsføring
  • Høje åbningsrater og klikrater modsat f.eks. på de sociale medier
  • Budgetvenlig markedsføring og høj ROI (Return on Investment), hvor du får mest muligt ud af din indsats
  • Selvbetjenende kunder, så din kundeservice kan fokusere på andet end at passe telefoner.

Der er mange andre fordele forbundet med e-mail marketing, som du hurtigt erfarer, hvis du vælger denne markedsføringsplatform. Det er aldrig for sent at begive dig ud i e-mail marketing – og jeg sidder klar til at hjælpe dig.

E-mail marketing øger omsætning og relationer – udvalgte resultater

Hos Røsfeld var en af mine første og højst prioriterede opgaver at optimere e-mail marketing. Jeg greb det an ved at tilrettelægge en indholdsplan, content marketing, redesign af e-mail-skabelon, permission marketing, oprydning af database og fastsættelse af realistiske åbningsrater og klikrater. Inden for mine første tre måneders ansættelse (start 1. marts 2017) havde Røsfeld allerede opnået en stigning på 2.900% i omsætningen via e-mail marketing-kanalen og en stigning i klikraten på 120%.

Se skærmprint nedenfor over Google Analytics for e-mail marketing før min start den 1. marts og efterfølgende. Det var sjovt og motiverende at stå i spidsen for. Ikke mindst, at kunderne blev mere selvbetjenende og at kundeservice fik tid til at lave andet end at besvare ordre-opkald.

e-mail marketing øger omsætning og relationer

Toldstyrelsen blev den første ud af syv styrelser, som fik eget segmenteret nyhedsbrev. Jeg stod i spidsen for projektet i samarbejde med Apsis med implementering ved Brexit-deadline i marts 2019. Siden har Toldstyrelsen haft en gennemsnitlig åbningsrate på 57% og klikrate på 45%. Langt over gennemsnitlige rater på nyhedsbreve og langt højere end, hvad en virksomhed nogensinde kan opnå på online annoncering eller sociale medier.

7 gode grunde til at e-mail marketing ER bedre end sociale medier

Først vil jeg lige slå fast, at jeg ikke mener, at virksomheder skal holde sig fra at bruge sociale medier. Tværtimod. De fleste virksomheder har brug for en cross media-strategi, hvor de forskellige kanaler spiller hver sin rolle i den samlede marketingindsats. Men der har længe været en tendens til at undervurdere e-mail marketing som værende gammeldags. I stedet er indsatsen eksploderet på de sociale kanaler. Heldigvis får mange igen øjnene op for e-mail marketing, da e-mailen i de fleste tilfælde konverterer og sælger mere end nogen anden kanal. Endnu ikke helt overbevist? Så læs mine 7 gode grunde.

Her er 7 gode grunde til, hvorfor e-mail marketing er bedre end sociale medier:

  • Det er dig og virksomheden, som har 100% kontrol over kanalen, og du kan sikre dig, at budskabet når frem.
  • E-mail marketing er ikke afhængig af andre annoncører, stigende priser eller algoritmer
  • E-mailen er personlig og lander direkte i din kundes indbakke. Det er en stor fordel og samtidigt et stort ansvar
  • E-mail marketing er billigt, alle kan være med. Men det kræver din arbejdskraft
  • Hele 72% foretrækker at modtage salgsrelateret indhold på e-mail, hvor kun 17% foretrækker at modtage det på sociale medier (MarketingSherpa)
  • E-mail er udbredt. Over 90% af forbrugerne bruger deres e-mail mindst en gang om dagen (Salesforce). 90% af de amerikanske arbejdstagere tjekker deres personlige e-mail hver anden time på en arbejdsdag (Statista)
  • E-mail marketing har de højeste klikrater modsat andre medier.

 

Få hjælp til e-mail marketing,
så du kan fokusere på din forretning

E-mail marketing tager tid at sætte dig ind i. Måske har du hørt et podcast eller læst en guide på nettet, men du stiller dig spørgsmålet, hvordan du får tid til din kerneforretning, hvis du samtidig skal bygget et intelligent e-mail marketingprojekt op.

Ingen siger, at du skal varetage alt i din virksomhed ene og alene, outsourcing er en mulighed.

Jeg har 12 års erfaring i planlægning, implementering, håndtering og optimering af e-mail marketing. Jeg bringer al min erfaring og viden om e-mail marketing i spil – og har desuden højt kendskab til forskellige e-mailsystemer.  Jeg har masser af inputs til strategi, indhold, opsætning, håndtering af e-mail marketing, automatisering – og ikke mindst, hvordan du optimerer din indsats via denne kanal

Ring eller skriv til mig! Webrytteren 60 37 57 07 eller brug formularen nedenfor. Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Læs, og se også referencer på min personlige hjemmeside mariannebrahe.dk

 

ØNSKER DU EN
UFORPLIGT­ENDE SNAK?
Udfyld formular

Du er også velkommen til at ringe til mig på telefon 60 37 57 07.