tilstede­værelse
og dialog på
sociale medier

Webrytteren hjælper din virksomheds tilstedeværelse på de sociale medier.

Sådan lykkes din virksomhed på sociale medier

Tilstedeværelse og dialog på sociale medier, når den skal være succesfuld, afhænger af, om du imødekommer din målgruppes behov og adfærd. Webrytteren forholder sig strategisk til din virksomhed, din målgruppe og dine mål på tværs af de forskellige sociale medier. Det er afgørende at kunne navigere på tværs af de mange sociale medier for at være tilstede, hvor netop din målgruppe er, at være relevant, skabe engagement og konvertere.

Hvilke sociale medier bør du være på?

Danmark er det land i EU, hvor den største del af befolkningen 81% mellem 16 og 74 år anvender sociale netværkstjenester fx Facebook eller Instagram (Danmarks Statistik, 2019). Danmark er kun overgået af Island og Norge.

Facebook er uden tvivl stadig det mest benyttede sociale medie i Danmark, men billedet begynder måske at ændre sig, og lige i hælene kommer YouTube, Instagram og Snapchat. Og der er endnu flere, nemlig LinkedIn, Twitter og TikTok, som ofte bliver benyttet af danskerne. Listen af sociale medier er lang — og brugerne er mange. Spørgsmålet er ikke længere om, du skal være på sociale medier, men nærmere hvilke kanaler og hvordan, uanset om du er B2C- eller B2B-virksomhed. Og selv om du ikke er til stede, så er dine kunder — og de italesætter uden tvivl dit brand. 

 Tænk på din målgruppe og dit mål før, du tænker kanal

Du skal have en klar strategi for, hvilke sociale medier du bør være til stede på. Det afhænger af din målgruppe, målgruppens behov og adfærd. Du bør altså sammensætte din strategi på baggrund af din målgruppe og ikke hvor dit brand skal være. Det handler om at møde målgruppen, hvor den er og tale til deres behov, drømme og ønsker. Og samtidig skal du være tro mod din virksomhed.

Mål din indsats på sociale medier

Din tilstedeværelse på sociale medier er en del af hele din digitale marketingstrategi. Effekten skal naturligvis måles ligesom alle andre marketingtiltag. Formålet med din tilstedeværelse og målene kan bygge på:

  • Mere synlighed
  • Bedre kundeservice
  • Mere trafik til hjemmeside
  • Flere konverteringer
  • Flere tilmeldinger til nyhedsbrev

Processen hos Webrytteren er, at vi starter med at sætte mål og KPI’er for din indsats på sociale medier, og definerer, hvor ofte vi følger op på målsætningerne. Som din samarbejdspartner kan vi en gang om måneden sammen følge op på data og se på mulige forbedringer. På den måde får du konstant fokus på din indsats på de sociale medier.

Webrytteren har arbejdet med implementering og optimering af sociale medier siden 2009, første gang hos wupti.com. Øvrige: Toldstyrelsen, Røsfeld A/S, Altibox Danmark A/S med flere. Læs evt. Sociale medier på mariannebrahe.dk

Ring til mig på 60 37 57 07 eller brug formularen nedenfor. Så vender jeg tilbage til dig inden for 24 timer. 

ØNSKER DU EN
UFORPLIGT­ENDE SNAK?
Udfyld formular

Du er også velkommen til at ringe til mig på telefon 60 37 57 07.