Blog

Her i min blog får du tyske og danske sprogtips, idéer til undervisning, digitale værktøjer og gode råd til digital kommunikation.

Kønsroller i tyskundervisning

Kønsroller i tyskundervisning

Hvordan arbejder du med kønsroller i tyskundervisning, og får eleverne i tale? Læs, hvordan jeg, med fokus på chunks i sprogtilegnelsen, underviser i kønsroller i tyskundervisning.

Tyske film og serier du bør se på Netflix

Tyske film og serier du bør se på Netflix

Tyskland er international og storproducerende filmnation. Desværre finder de tyske film og serier ikke altid vej til dansk tv. Se aktuelle og gode tyske film i min liste.

15 fantastiske tyske talemåder

15 fantastiske tyske talemåder

Tysk har ligesom dansk et væld af ordsprog og talemåder, som vi ubevidst bruger. Vi har mange talemåder tilfælles. Det sjoveste er, når det tyske ordsprog er uoversætteligt eller ikke findes på dansk.

Meine Sprachlernbiografie

Meine Sprachlernbiografie

Når eleverne fra 5. klasse får tysk, kan du som lærer med fordel tage en løs snak i plenum med eleverne om deres kendskab til tysk. Denne første del får bragt elevernes sprogkendskab og interkulturelle kompetencer i spil.

Vælg billede til deling på sociale medier

Vælg billede til deling på sociale medier

Har du bøvl med at få vist rette billede til deling af links på de sociale medier? I denne guide forklarer jeg, hvordan du får kontrol over hvilket billede, der skal følge dine links ved hjælp af det populære SEO-plugin Yoast til WordPress.

Styrk din personlige LinkedIn-profil

Styrk din personlige LinkedIn-profil

Styrk din personlige LinkedIn-profil, synliggør din faglighed. Når du har læst min guide, ved du mere om, hvordan du får det bedste ud af din LinkedIn-profil, uanset om du ønsker nyt job, et stærkere netværk, nye kunder eller ønsker at blive ambassadør for din virksomhed.

10 gode råd til at skrive bedre webtekster

10 gode råd til at skrive bedre webtekster

10 gode råd til at skrive bedre webtekster, når du har ambitioner om, at dine kunder skal reagere på dine budskaber online. Kapløbet om kundernes opmærksomhed er tæt, og du har kun et splitsekund til at overbevise kunden. Derfor bør du vægte dine webtekster.